Najdroższa suknia ślubna świata kosztowała 12 milionów dolarów. Powstała ona przy współpracy Renee Straussa z jubilerem martinem Katzem. Wysadzana była 150 karatami diamentów i stworzona została na pokaz w 2006 roku. Do tej pory nikt nie zdecydował się na jej zakup.
Mimo to ceny sukien ślubnych, na które decydowały się znane gwiazdy, zwalają z nóg. Kreacja Victorii Swarovski kosztowała milion dolarów i znajdowało się na niej 500 tysięcy kryształów Swarovskiego. Kim Kardashian zapłaciła za swoją 500 000 dolarów. Zaprojektowana była przez dom mody Givenchy. Niewiele mniej, bo 434 000 dolarów kosztowała brytyjskich podatników suknia od Alexandra McQueena, w którą podczas ślubu ubrana była księżna Kate.
Większość panien młodych nie stać jednak na tak drogie kreacje. Choć ceny standardowych sukienek ślubnych wahają się od średnio 1500 do 5000 złotych, dla części narzeczonych to nadal zbyt wygórowane ceny. Inne z kolei uważają, że przeznaczenie takiej kwoty na suknię, którą założy się raz, jest nierozsądne. Z pomocą w obu przypadkach przychodzą znane i lubiane sklepy. Kolekcje ślubne w sieciówkach to hity ostatnich miesięcy!
Wśród znanych marek, które w ostatnim czasie zaczęły sprzedawać ślubne suknie i dodatki znalazły się między innymi Mohito, Mango oraz H&M.
Najnowszą kolekcją, która w sklepach pojawiła się w sierpniu, jest Bridal Stories. Swoją premierę miała w połowie sierpnia. Zawarte są w niej nie tylko propozycje sukien ślubnych, ale także stroje dla druhen czy dodatki, które ubogacą kreacje.
Ceny? Wahają się od 450 zł do 600 zł, czyli są dużo bardziej przystępne niż większość im podobnych. Kreacje dla druhen dostać można już od 150 zł.
Kolekcja wyprodukowana przez Mango jest mniej imponująca, ale jednocześnie zawiera więcej wariantów dla osób uczęszczających na wesele jako gość. Nie zmienia to faktu, że marka przygotowała rozwiązania również dla panien młodych. Koszt poniższej sukni to niecałe 350 zł. Materiałowo również gwarantuje ona jakość, bowiem w całości stworzona jest z wiskozy. Po weselu można ją skrócić i używać na przykład na przyjęcia koktajlowe.
Choć zazwyczaj H&M znajduje się w dolnych półkach cenowych, w przypadku propozycji ślubnych wcale nie jest w „ogonie”. Marka zaproponowała szereg różnokolorowych strojów dla gości weselnych, druhen, a także dwie propozycje stricte dla panien młodych. Obie są w tej samej cenie - 799 zł, a ich faktura i krój inaczej niż u Mango nie nadają się do późniejszych przeróbek. Można więc przyjąć, że to jednorazowy zakup.
Kolekcje ślubne w sieciówkach i inne inspiracje poznasz dzięki Wedding Trade Show.
Zapraszamy do Wrocławia już 13 grudnia! Zarejestruj się już dziś.
Sprawdź nas także na Facebooku!
Wedding Trade Show Team